Czy rozmiar logo na wizytówce ma znaczenie?
Wizytówka powinna zawierać wszystkie najważniejsze informacje i jednocześnie dobrze zapadać w pamięć. By tak się stało, powinna oddawać charakter i profil działalności firmy. Odpowiada za to dobrze dobrana oprawa graficzna. Choć w projekcie wizytówki najważniejszy jest minimalizm, nie może na niej zabraknąć atrakcyjnego i czytelnego logotypu.
Wizytówka – ponadczasowy nośnik reklamy
Swoją działalność można obecnie promować na multum sposobów. Mimo tego mała, poręczna wizytówka wciąż pozostaje jednym z najważniejszych narzędzi biznesowych. Używa się jej wszędzie tam, gdzie dochodzi od kontaktu między przedsiębiorcą a klientem lub między partnerami biznesowymi. Chcąc nawiązać relację, wystarczy wyciągnąć ją z kieszeni lub portfela. Choć wymiary wizytówki zwykle są niewielkie (w Polsce standardowo wynoszą 90 x 55 mm), powinny na niej widnieć najważniejsze informacje o firmie.
Równie istotna jest wizualna oprawa spójna z logo marki. Samo logo także musi być wystarczająco czytelne i prezentować się profesjonalnie. Warto zatem zaprojektowanie wizytówki z logo zlecić profesjonalnemu grafikowi.
Logo na wizytówce to skuteczna komunikacja
Logo nadrukowane na wizytówce to bez wątpienia skuteczny sposób na wzmocnienie wizerunku marki. Jeśli będzie spójne z projektem samej wizytówki – tym lepiej! Aby zmieścić wszystkie ważne dane na tak małej powierzchni, należy dobrze zaplanować ich rozmieszczenie. Niezależnie od tego, jakie będą ostateczne wymiary wizytówki, logo powinno być:
- wyraziste;
- proporcjonalne pod względem rozmiaru do zastosowanej czcionki;
- elementem uzupełniającym, a nie dominującym;
- spójne z estetyką całego projektu.
Jak przygotować logo na wizytówkę?
Zlecając projekt logo studiu graficznemu, warto od razu zaznaczyć, że oczekujemy efektu, który będzie można wykorzystać nie tylko na wizytówce, ale i w innych okolicznościach – nawet tych nieprzewidzianych na tym etapie rozwoju firmy. Dzięki temu logo będzie praktyczne, nie tracąc przy tym na oryginalności. Nowoczesne rozwiązania w zakresie projektowania graficznego pozwalają na pogodzenie tych dwóch aspektów. Graficzne elementy projektu warto postawić na pierwszym planie, tak by były ważniejsze od napisów. Wówczas logo będzie skutecznie przemawiać do odbiorcy nawet z niewielkiej wizytówki.
Projekt logo marki można przygotować na kilka sposobów w zależności od powierzchni, na której ma się docelowo pojawić. Chodzi przede wszystkim o rozmiar, ale także o możliwość skalowania projektu bez szkody dla jego jakości. W przypadku wizytówek najlepiej sprawdzi się logo SVG, czyli plik wektorowy, którego nie mierzy się w pikselach. Dzięki temu projektant może nadać grafice dowolny rozmiar – będzie wyglądać estetycznie zarówno na małej wizytówce, jak i na ścianie!
Zbyt małe logo na wizytówce – dlaczego nie ma sensu?
Standardowe wymiary wizytówki pozwalają na umieszczenie na niej jedynie kilku najważniejszych informacji. Są to przede wszystkim:
- imię i nazwisko;
- stanowisko;
- nazwa firmy i jej adres;
- dane kontaktowe.
Tekst powinien być rozmieszczony w sposób czytelny i przejrzysty, a logo marki będzie dodatkowym atutem wizytówki. Choć nie powinno ono przytłaczać treści, musi być dobrze widoczne i prezentować się estetycznie. W ten sposób będzie stanowić uzupełnienie tekstu i sprawiać, że marka lepiej zapadnie w pamięć obdarowanej osobie. Jeżeli zdecydujesz się na logo na wizytówce, ale będzie ono zbyt małe i nieczytelne, nie spełni swojej reklamowej funkcji. Wówczas będzie jedynie przeszkadzać odbiorcy, a wręcz działać na niekorzyść marki.
Zaprojektowanie wizytówki najlepiej jest zlecić studiu graficznemu. Jego pracownicy odpowiednio dopasują wymiary wizytówki i logo, dzięki czemu to niewielkie narzędzie zyska wysoką skuteczność.